Je kan je ergeren of er gebruik van maken.

Ken jij dat ook. Je bent een leidinggevende van een team met professionals? Over het algemeen gaat het erg goed, met 80 % van de medewerkers kan je prima omgaan. Echter met die 20% heb je moeite. Heb je dan moeite met die mensen, of heb je moeite met kwaliteiten van die mensen, die je zelf eigenlijk niet beheerst? Het kan zijn dat die medewerkers nu juist gericht zijn op details, terwijl jij de grote lijn vooral ziet….of andersom. Of dat iemand gericht is op mensen terwijl jij vooral vooruit wilt, doelen stelt en niet achterom wilt kijken. Ik denk dat je niet moeite hebt met die mensen, maar dat je moet erkennen dat iemand anders kwaliteiten heeft die jij wellicht nodig hebt in je team, maar jij niet voldoende beheerst. BEN DAN SLIM, MAAK ER GEBRUIK VAN…….

Hoe dan?

Voorbeelden te over, maar ik zal er 1 noemen. Je bent een manager die een voorstel vanuit je management krijgt aangereikt. Je kan je vinden in de grote lijn van het voorstel, je ziet geen haken en ogen aan dit voorstel. Echter jij weet dat je niet gericht bent op details, laat een teamlid die een voorstel stil kan houden, het voorstel doornemen en vragen om alle haken en ogen/vraagtekens voor je op te tekenen.

Voordeel, je hebt iemand, die wellicht kritisch zou kunnen zijn, meegenomen in het voorstel, heeft met ideeën ter verbetering kunnen komen, hij of zij voelt zich gehoord en jij kan deze bespreekbaar maken in het management. MOOIER kan het toch niet, gebruik maken van elkaars kwaliteiten.